Vi sætter strøm til jeres studie-administrative processer
med fremtidens digitale selvbetjenings-løsninger

Sig farvel til manuelle arbejdsopgaver som fx indtastning
af data fra papirblanketter, videresendelse af oplysninger mellem
systemer og arkivering af data.

Smartere arbejdsdag med digital selvbetjening

Drømmer du om at bruge din tid på arbejdsopgaver, der rent faktisk giver værdi? Og kan du se fidusen i at vinke farvel til opgaver såsom indtastning af data fra papirblanketter, videresendelse af oplysninger fra studerende eller manuel arkivering af data i fx Navision?

Med digitale selvbetjeningsløsninger kan I hurtigt digitalisere og automatisere jeres arbejdsgange. XFlow benyttes i stigende grad på Professionshøjskoler, erhvervsskoler og gymnasier til at lette administrationen indenfor fx HR, Løn og Personale.

Læs mere om, hvordan XFlow gør hverdagen lettere for VIA University College.

Via University College indefra

Vidste du, at mere end 65 uddannelsesinstitutioner gennem SDBF-samarbejdet (Skolernes Digitale Blanket Flow) benytter XFlow til at automatisere deres studieadministrative processer?

Er du nysgerrig på at høre mere om SDBF? Så er du meget velkommen til at kontakte SDBF på sdbf@rybners.dk eller se alle løsningerne i PDF’en herunder.

5 fordele ved digital selvbetjening med XFlow

Få hurtigt overblik over alle dine sager – både igangværende og afsluttede.

Ikon der symboliserer overblik

Kom hurtigere i bund med din sagsbehandling – de fleste arbejdsgange foregår automatisk

Ikon der symboliserer automatisk sagsbehandling

Brug mindre tid på dokumentation – data sendes direkte over i jeres arkivløsning

Ikon der symboliserer sikker opbevaring af data

Bliv fri for at have papirer med personfølsomme oplysninger liggende fremme på dit skrivebord

Ikon der symboliserer sikker opbevaring af personfølsomt data

Gå på ferie med ro i maven – du ved, at dine kollegaer kan overtage dine sager

Ikon der symboliserer ro

Hvad er en digital selvbetjeningsløsning?

Helt lavpraktisk betyder det, at I digitaliserer og automatiserer en arbejdsgang.

Ikon der symboliserer første del

I starter med at lave en analyse af en nuværende eller ønsket arbejdsgang ud fra spørgsmål som fx

  • hvilken data har I brug for at indsamle?

  • skal der tilføjes data undervejs?

  • skal der godkendes undervejs – fx af en medarbejder eller en studerende?

  • hvem skal have adgang til den indsamlede data og hvornår?

  • hvor skal data ende henne, når sagen er afsluttet?

Et ikon der symboliserer del to

Når analysen er på plads, kan I gå i gang med at bygge jeres selvbetjeningsløsning i XFlow.

Den består af en eller flere digitale formularer (til indsamling og tilføjelse af data) samt alle de aktiviteter, I ønsker at tilknytte gennem arbejds-gangen, fx kvitteringer via Digital Post, godkendelsestrin, dataoverførsler til andre systemer, fx Navision, indhentning af data fra andre systemer mm.

Ikon der symboliserer tredje og sidste del

Når I er klar til at tage jeres digitale selvbetjeningsløsning i brug, vælger I, om den skal kunne startes af
en ekstern bruger (fx en studerende eller en censor) via et link, som I lægger på jeres website. Det
kunne fx bruges til eksamenstilmeldinger eller timeindberetninger.

I kan også opstarte selvbetjeningsløsningen inde i XFlow, hvis I har bygget en selvbetjeningsløsning til intern brug.