Digital Fuldmagt – effektivitet og sikkerhed i én løsning

Med XFlow kan organisationer få deres selvbetjeningsløsninger registreret i Digital Fuldmagt. Dermed kan borgere via Borger.dk give eller anmode om fuldmagt til præcis de XFlow-selvbetjeningsløsninger, hvor der er behov for hjælp.

Digital Fuldmagt er en fællesoffentlig løsning

Digital Fuldmagt er en fællesoffentlig løsning, der giver borgere mulighed for at udpege en fuldmægtig, der kan handle på deres vegne i en række offentlige selvbetjeningsløsninger. Dette kan eksempelvis bruges til adgang til sundhedsjournaler, ændring af adresse eller andre kommunale services.

Med Digital Fuldmagt i XFlow får I en brugervenlig løsning, der gør det nemt for både borgere og medarbejdere at håndtere fuldmagtsprocesser.

Vores integration er fuldt GDPR-kompatibel og sikrer, at al data håndteres sikkert og i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Digital Fuldmagt er en fællesoffentlig løsning udviklet af Digitaliseringsstyrelsen og KL for at sikre en løsning, der lever op til standarderne inden for digital inklusion og sikkerhed.
XFlow gør det muligt for organisationer at tilføje deres selvbetjeningsløsninger til Digital Fuldmagt – hurtigt og enkelt.

Med Digital Fuldmagt kan I også automatisere arbejdsgange, hvilket sparer tid og ressourcer i jeres organisation.

Få mere information i vores webinar

Se webinaret omkring Digital Fuldmagt i samarbejde med KL.
Hvordan tilslutter i jer Digital Fuldmagt og hvordan kommer det til at fungere helt lavpraktisk

FAQ omkring Digital Fuldmagt

Få Digital Fuldmagt i jeres XFlow-løsninger

For mere information om, hvordan I kan integrere Digital Fuldmagt i jeres XFlow-løsninger og pris, kontakt os, så vi kan hjælpe jer med at komme i gang.

  • Digital Fuldmagt er en fællesoffentlig løsning, der gør det muligt for borgere at give fuldmagt til, at en anden person kan handle på deres vegne over for myndigheder. Løsningen er udviklet af Digitaliseringsstyrelsen og KL og kan integreres direkte i kommunens digitale selvbetjeningsløsninger.

  • Løsningen kan anvendes af:

    • Offentlige myndigheder (kommuner, regioner, styrelser mv.) i forbindelse med myndighedsopgaver.

    • Private aktører, der udfører myndighedsopgaver på vegne af det offentlige.

    Eksempler på private aktører:

    • Privat hjemmepleje, der arbejder for kommunen

    • Jobcenterleverandører med kommunal kontrakt

    • Private botilbud med kommunal visitation

    • Leverandører af kommunal kørsel eller transport

    • Specialundervisning under kommunal myndighed

  • Kun hvis de udfører myndighedsopgaver for det offentlige. Private virksomheder, der arbejder kommercielt på egne vegne (fx banker, forsikringsselskaber, fagforeninger mv.), kan ikke anvende Digital Fuldmagt, som det er i dag.

    • Digital Fuldmagt: Bruges når en borger giver en anden person ret til at handle på sine vegne over for myndigheden.

    • Digitalt Samtykke: Bruges når borgeren giver myndigheden lov til at indhente og anvende personoplysninger i en konkret sag.

  • Borgeren giver/anmoder om Digital Fuldmagt på Borger.dk.

    Derefter integreres det i eksisterende selvbetjeningsløsninger og arbejdsgange, når Fuldmagten er sat op i XFlow én gang.

    • Mindre manuel administration

    • Bedre dokumentation af partsrepræsentation

    • Færre fejl og misforståelser

    • Øget digital inklusion for borgere, der har brug for hjælp

  • Ja. XFlows løsning til Digital Fuldmagt er fuldt webtilgængelig og overholder WCAG 2.1-krav.

  • Ja. Løsningen kan tilpasses kommunens eksisterende it-miljø og integreres direkte i både egne selvbetjeningsløsninger og eksterne fagsystemer.

  • Kontakt os for en uforpligtende drøftelse eller en demo af, hvordan Digital Fuldmagt kan implementeres i jeres kommune.

    Book en demo eller ring på +45 31 51 44 19.