Horsens gør digital ledighedsanmeldelse nem – Simon fortæller om XFlow rejsen

I videoen ovenfor fortæller Simon fra Horsens Kommunes it-afdeling, hvordan kommunen har digitaliseret både ledighedsanmeldelser og opfølgningssamtaler med XFlow.

Borgere kan nu anonymt melde sig ledige og booke opfølgende samtaler via en brugervenlig digital selvbetjeningsløsning – helt uden fysisk fremmøde i Horsens.

Bag kulissen henter systemet data direkte fra Folkeregisteret, sender besked til FrontDesk, og en RPA-robot opretter sagen og klargør de nødvendige dokumenter til sagsbehandlerne.

Resultatet? Færre manuelle processer, markant kortere sagsbehandlingstid og et mere smidigt forløb for både borgere og medarbejdere i Horsens Kommune.

Simon beskriver også, hvordan løsningen gradvist udvides til andre forretningsområder – altid med borgeren i centrum for enkel og effektiv digital forvaltning.

Forrige
Forrige

Gør komplekse processer simple med XFlows blankethåndtering

Næste
Næste

7 arbejdsgange i XFlow sparer Odense Kommune for 2,67 årsværk